februari 2008 – april 2011

Terug naar werkervaring

Rol:
Periode:
Klant:
Service Improvement HPABN-AMROrbsProgram Manager
februari 2008 – april 2011
EDS (ABN AMRO)

Situatie:

Als Service Improvement Program Manager voor de operationele beheersorganisatie van het ABN Amro Bank / Royal Bank of Scotland account bij HP Nederland, hield ik mij bezig met het oplossen van procedurele problemen en aanverwante zaken die niet goed liepen. In deze periode zijn door mij een tweetal grote optimalisatie-projecten uitgevoerd; implementatie TOP proces en interim project realisatie werkoverdracht Mphasis India.

Project TOP proces:

In de periode dat ik teamleider was van meerdere teams binnen het account, constateerde ik dat projecten na overdracht van de technische en procedurele onderdelen naar beheer op een aantal punten niet aansloten. Ik heb toen op eigen initiatief een nieuw proces ontwikkeld genaamd TOP (Turn Over to Production).

Activiteiten:

  • Analyse van de benodigde requirements
  • Opstellen van het projectplan
  • Presenteren projectplan aan management, afdelingen en projectmanagement
  • Vastleggen van het functioneel ontwerp
  • Ontwikkeling van de tool coördineren
  • Opleiden van TOP coördinatoren afdelingen en beschrijven van rollen
  • Uitvoeren van het implementatieplan
  • Proces monitoren en bijsturen na implementatie TOP proces

Resultaten:

Ontwikkeling van een nieuw proces en bijbehorende tool en deze projectmatig geïmplementeerd ten behoeve van 23 afdelingen en de projectorganisatie, met als doel het overbrengen van projecten naar de beheersorganisatie op een gestructureerde wijze. Hierdoor zijn standaardisatie van de technische en procedurele onderdelen voortaan geborgd. Dit proces word nu als standaard toegepast bij HP Nederland voor het ABN Amro Bank / Royal Bank of Scotland account.

Project werkoverdracht Mphasis India:

Tijdens transitie van werkzaamheden naar Mphasis India, werd geconstateerd dat een aantal belangrijke punten niet of slechts deels waren overgedragen naar de nieuwe werkomgeving Mphasis India. Met de deadline van het project in zicht kreeg ik de opdracht om die punten te inventariseren en te realiseren voor de projectdeadline.

Activiteiten:

  • Review transitieplan en knelpunten in kaart gebracht
  • Transitiedocument opgesteld met inventarisatie van punten die niet of deels zijn overgedragen
  • Leiden van conference calls over overdracht werkzaamheden tussen huidige omgevingen en Mphasis India.
  • Managen en borgen van de nog over te dragen werkzaamheden.
  • Het managen van de samenwerking tussen verschillende disciplines en bijkomende factoren, zoals overbruggen van cultuurverschillen en arbeidsethos.

Resultaten:

Voor projectdeadline alle knelpunten van de transitie in kaart gebracht en succesvol overgedragen naar Mphasis India. Na afronding van het project werd ik verantwoordelijk voor de optimalisatie van de communicatie en procedures van de teams in India die de werkzaamheden hebben overgenomen.