juli 2013 – april 2014

Terug naar werkervaring

Rol:
Periode:
Klant:
Teamleider / project managerHPrbs
juli 2013 – april 2014
HP (Royal Bank of Scotland)

Situatie:

De afdeling change managent HP bestaat uit 17 medewerkers onderverdeeld in drie afdelingen. De afdeling TEM (Test Environment Management)is verantwoordelijk voor het coördineren van changes op de ET omgeving. De onderliggende subafdeling in Nederland en India is verantwoordelijk voor het oplossen van incidenten op de ET omgeving. De afdeling DC (Deployment Coordination) is verantwoordelijk voor het coördineren van changes op de productie omgeving.

Opdracht:

De eerste opdracht behelsde sturing en leiding geven aan het TEM team en zorgen dat het individueel denken werd omgezet naar het collectief handelen vanuit het belang van de afdeling en de afdelingsprocessen inventariseren en documenteren. De tweede opdracht bestond uit het samenvoegen van de afdelingen TEM en DC tot één afdeling en er voor zorgen dat de medewerkers getraind zijn voor beide omgevingen binnen een vastgesteld tijdspad.

Activiteiten:

  • Algemeen lijnmanagement van de afdeling
  • Sturen op optimalisatie synergie en werkprocedures van eigen medewerkers en in de samenwerking met andere afdelingen
  • Afdelingsvergaderingen voorzitten en deelnemen aan conference calls
  • Deelnemen aan MT vergaderingen
  • Per afdeling visie omzetten naar beleid en processen optimaliseren, uitwerken en implementeren
  • Alle processen doorgelicht, geoptimaliseerd indien nodig, en gedocumenteerd
  • Opstellen van het projectplan samenvoeging twee afdelingen
  • Presenteren projectplan aan management en afdelingen
  • Uitvoeren van het projectplan en sturing geven aan het veranderingsproces

Resultaten:

Beide opdrachten succesvol uitgevoerd. De synergie van de afdeling is verbetert met als gevolg dat de afdeling opereert als een geheel. De samenvoeging van de separate teams succesvol binnen het afgesproken tijdspad gerealiseerd en medewerkers getraind voor beide omgevingen.