mei 2011 – april 2012

Terug naar werkervaring

Rol:
Periode:
Klant:
Interim imtechTeammanager
mei 2011 – april 2012
Talisman (Imtech)

Situatie:

De afdeling TDC van Imtech’s Shared Service Center bestaat uit 10 medewerkers onderverdeeld in drie subteams. Het Windows / Citrix-team, bestaande uit vijf professionals, is verantwoordelijk voor de backend van 4600 gebruikers. Het tweede team bestaat uit twee consultants, die een toeleverancier van netwerkdiensten aansturen. Het derde team is een storage team bestaande uit drie professionals.

Opdracht:

Sturing en leiding geven aan de drie subteams van de afdeling TDC. Opdracht is het optimaliseren van onderlinge verhoudingen en communicatie tussen de deelteams, alsmede het implementeren van Problem Management en optimaliseren van het Change Proces.

Activiteiten:

  • Algemeen lijnmanagement van de afdeling.
  • Deelnemen aan MT vergaderingen.
  • Coachen en begeleiden van de medewerkers en voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
  • Implementeren van Problem management.
  • Optimaliseren van onderdelen change proces.
  • Vertegenwoordigen van de afdeling in het CAB.
  • Contact met projectmanagers en klanten SSC.
  • Individuele coaching van teamleden

Resultaten:

Het verbeteren van de werkprocedures van de teams en sturen op intensieve samenwerking , met behulp van individuele coaching en verantwoordelijkheden herverdelen, kwam de onderlinge verhouding ten goede. De sterk verbeterde synergie van de teamleden resulteerde in een succesvolle implementatie van het problem management en optimalisatie van het change proces.