Rol: Periode: Klant: |
Operationeel Manager / Service manager maart 2007 – februari 2008 HP (ABN AMRO) |
Situatie:
De afdeling TAS Unix (Technical Application Services) bestaat uit 21 applicatie beheerders onderverdeeld in drie subteams met elk een eigen platform en portfolio van bedrijfskritische applicaties.
Opdracht:
Na reorganisatie van alle IT afdelingen van het ABN AMRO account, het TAS Unix team transformeren naar het Capability model. Na transformatie tevens optimaliseren van de onderlinge processen en communicatie tussen de andere afdelingen van het ABN AMRO account.
Activiteiten:
- Algemeen lijnmanagement van de afdeling.
- Coachen en begeleiden van de medewerkers en het voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
- Alle werkprocessen optimaliseren naar het capability model.
- Optimaliseren van incident-, problem-, change- en escalatieproces.
- Deelname aan conference calls.
- Sturen op optimalisatie synergie en werkprocedures van eigen medewerkers en in de samenwerking met andere afdelingen.
- Bewaken van de SLA’s van bedrijfskritische applicaties.
- Deelnemen aan MT vergaderingen.
Resultaten:
Afdelingsmanagement naar wens uitgevoerd en afdeling succesvol getransformeerd naar Capability model. Afdelingsprocessen en communicatie tussen IT afdeling geoptimaliseerd en geborgd op een manier die past bij de organisatie.