Rol: Periode: Klant: |
Operationeel Manager / Service manager juli 2005 – juni 2006 EDS (ABN AMRO) |
Situatie:
De afdeling TAS Wintel (Technical Application Services) bestaat uit 19 applicatiebeheerders die verantwoordelijk waren voor het beheren van 70 applicaties op windows backend.
Opdracht:
Nadat het deelteam van de afdeling TAS Wintel van 9 medewerkers dat ik aanstuurde met succes een optimalisatieslag had doorgevoerd, werd mij gevraagd om dat voor de gehele afdeling (19 applicatiebeheerders) te bewerkstelligen
Activiteiten:
- Algemeen lijnmanagement van de afdeling.
- Knelpunten medewerkers en technische infrastructuur in kaart brengen.
- Visie en nieuw beleid bespreken met teamleden, processen beschrijven en rollen borgen.
- Invoeren nieuw concept 1e & 2e beheerder en borgen binnen afdeling.
- Invoeren nieuw concept coördinatoren voor afdeling overstijgende werkzaamheden.
- Coachen en begeleiden van de medewerkers en voeren functionerings- en beoordelingsgesprekken.
- Sturen op optimalisatie synergie en werkprocedures van eigen medewerkers en in de samenwerking met andere afdelingen.
- Afdelingsvergadering voorzitten en dagelijks deelnemen aan conference calls.
- Reviewen en optimaliseren ITIL- en overige werkprocessen.
- Bewaken SLA’s van bedrijfskritische applicaties.
Resultaten:
De nieuw ontwikkelde concepten geïmplementeerd, met als gevolg dat de individuele prestaties van medewerkers verbeterden. Resultaat daarvan was dat het team in zijn geheel beter presteerde en de serviceverlening naar de klant(en) en andere IT afdelingen professioneler en efficiënter verliep.