oktober 2002 – maart 2004

Terug naar werkervaring

Rol:
Periode:
Klant:
Operationeel Manager / Service managerABN-AMROEDS
oktober 2002 – maart 2004
EDS (ABN AMRO)

Situatie:

De afdeling SDI/8 (Service Delivery Intergation) bestaat uit 18 medewerkers onderverdeeld in drie subafdelingen, Integration, Delivery en het Runners team. Het team was verantwoordelijk voor het beheer van werkplekken en servers binnen de dealingroom van de klant. Dit gehele team bestond uit Sogeti medewerkers en de bank had de werkzaamheden geoutsourced aan Sogeti.

Opdracht:

Ik werd in deze rol verantwoordelijk voor het reorganiseren en professionaliseren van de afdeling, en de medewerkers op een professioneler niveau brengen. Ik was eveneens verantwoordelijk voor de rol van servicemanager voor een aantal projecten. Eén van mijn taken hierbij was het vormen van separate deelteams zoals het Packageteam, Integration, Delivery en Runner competenties. Elk team was verantwoordelijk voor de uitvoer van een aantal vaste werkzaamheden en invulling van processen. Tevens was ik contactpersoon voor de opdrachtgever naar het management van de eindklant.

Activiteiten:

  • Algemeen lijnmanagement van de afdeling.
  • Visie en nieuw beleid bespreken met teamleden separate teams Integration, Delivery en Runners borgen.
  • De rollen en processen beschrijven van de separate teams en implementeren.
  • Managen van escalaties
  • Wekelijks overleg met de ICT Manager(s) van de klant en zo nodig met de directie.
  • Afdelingsvergaderingen voorzitten en dagelijks deelnemen aan conference calls.
  • Wekelijks overleg management Sogeti over ABN AMRO account
  • Reviewen en optimaliseren ITIL processen en overige werkprocessen

Resultaten:

Deze opdracht succesvol uitgevoerd, met als gevolg dat ik voor deze klant veelvuldig werd ingezet ten behoeve van het optimaliseren van andere teams, zie bovenstaande opdrachten.