Rol: Periode: Klant: |
Operationeel Manager / Service manager juli 2006 – maart 2007 EDS (ABN AMRO) |
Situatie:
Na reorganisatie van de IT afdelingen moest er een multifunctioneel team worden gevormd (van 25 medewerkers) dat verantwoordelijk werd voor het beheren van 85 applicaties voor de afdeling Transaction Banking van ABN AMRO. Het team was onderverdeeld in een beheerteam van Technisch Applicatie Beheerders en Service-Chain Controllers, verantwoordelijk voor de afhandeling van escalaties en klantcontact. Hiernaast bestond een team van Deployment Coördinatoren, die verantwoordelijk waren voor het change proces en het coördineren van changes tijdens implementatie weekenden.
Opdracht:
De primaire taak was het leiding- en sturing geven aan de medewerkers van het multifunctionele team. Door de nieuwe situatie was het noodzakelijk om de processen en communicatie tussen de deelteams te optimaliseren en te borgen binnen de nieuwe structuur.
Activiteiten:
- Per subteam visie omzetten naar beleid en processen uitwerken en implementeren.
- Algemeen lijnmanagement van de afdeling(en).
- Optimaliseren van de incident-, problem-, change- en escalatieprocessen
- Coachen en begeleiden van de medewerkers en voeren van functionerings- en beoordelingsgesprekken.
- Sturen op optimalisatie synergie en werkprocedures van eigen medewerkers en in de samenwerking met andere afdelingen.
- Afdelingsvergaderingen voorzitten en dagelijks deelnemen aan conference calls.
- Bewaken van de SLA’s bedrijfskritische applicaties
- Faciliteren van evaluatiemeetings van uitgebrachte releases van applicaties.
Resultaten:
Een goed opgezette multifunctionele afdeling met drie subafdelingen, die geintergreerd zijn in de nieuwe organisatiestructuur. Door de intensieve sessies met afdelingen en individuen ontstond er een hecht team met een sterke synergie, wat de werksfeer en servicegerichtheid van het gehele team ten goede kwam.